Τα Τμήματα
Στις συναντήσεις των τμημάτων του Brain the Game τα παιδιά ηλικίας από 3 έως 12 ετών έρχονται σε επαφή με ένα πρόγραμμα δραστηριοτήτων πλούσιο σε ερεθίσματα για το δεξί και το αριστερό ημισφαίριο.
Το κλειδί στην δημιουργία νέων συνάψεων είναι η αλληλουχία αυτών των δραστηριοτήτων όπου ενεργοποιούν συγκεκριμένα τμήματα του εγκεφάλου τα οποία συνδέονται μεταξύ τους και επιφέρουν σημαντικά οφέλη στην μετέπειτα μαθησιακή και κοινωνική ζωή του παιδιού.
Το μεγαλύτερο τμήμα των δραστηριοτήτων καλύπτεται από κάποια μορφή τέχνης που έχει σχέση με την ζωγραφική, το σχέδιο, το κολάζ, τον πηλό , μουσικοκινητική αγωγή, τεχνικές με τις οποίες το παιδί βοηθά την απόκτηση της τριποδικής λαβής
του, εκφράζει την φαντασία του, χτίζει την αυτοπεποίθηση του, εξωτερικεύει την δημιουργικότητα του, αποκτά την ψυχική του ευεξία και βελτιώνει την εγκεφαλική του λειτουργία διότι ενδυναμώνεται η οπτικοχωρική του αντίληψη, η μνήμη, η συγκέντρωση, η γνωστική αντίληψη και κατά συνέπεια χτίζεται η νευροπλαστικότητα του εγκεφάλου του.
Τμήμα Απογευματινό BtG
- Α' τμήμα: 14:00 - 16:00
- Β' τμήμα: 16:15 - 18:15
Δευτέρα - Παρασκευή
Ηλικίες παιδιών 3-12
Ο εγκέφαλος είναι ένας μυς ο οποίος αποτελείται από δύο ημισφαίρια,το δεξί και
το αριστερό. Όσο παραπάνω εξασκούμε αυτά τα δύο ημισφαίρια ταυτόχρονα και τα
ενώνουμε μέσω των συνάψεων από τα ερεθίσματα των δραστηριοτήτων, τότε το
παιδί φτάνει στο μέγιστο των πνευματικών του δυνατοτήτων.
Το παιδικό βιβλίο αποτελεί παράθυρο στην σκέψη και στην φαντασία ενός παιδιού.
Με το παραμύθι το παιδί από την βρεφική ηλικία:
- Εμπλουτίζει το λεξιλόγιο του
- Βελτιώνει τον γραμματισμό του και συντακτικό του τομέα
- Εξασκεί την μνήμη του
- Καλλιεργεί την φαντασία του
- Εξασφαλίζει ισορροπημένη συναισθηματική ανάπτυξη και συναισθηματική
χαλάρωση, βελτιώνει την ικανότητα συγκέντρωσης - Καλλιεργεί τις ηθικές αξίες
- Αποκτά μεγαλύτερη επιθυμία για μάθηση
- Μελετά τα σχολικά μαθήματα με περισσότερη ευκολία
Με βάση τους παραπάνω το Brain the Game χρησιμοποιεί την ομώνυμη μέθοδο
BtG στην οποία αξιοποιείται το παραμύθι ως παιδαγωγικό εργαλείο και
δημιουργούνται δραστηριότητες που ενεργοποιούν και ενώνουν το δεξί και το
αριστερό ημισφαίριο με την συστηματική πράξη και την επανάληψη.
- Διάρκεια 100 λεπτά
- 4 φορές/μήνα (1/εβδομάδα)
- 1 σεμινάριο γονεικότητας/μήνα
- 1 παραμύθι/μήνα
Το όφελος από την εφαρμογή αυτής της καινοτόμου παιδαγωγικής μεθόδου
είναι τεράστιο, μιας και έχει εμπεδωθεί πια πως το ανθρώπινο ον είναι προιόν
της εκπαίδευσης του, και μια ανθρωπιστική εκπαιδευτική προσέγγιση είναι
επένδυση πολιτισμικής κληρονομιάς για το μέλλον των παιδιών μας.
Ηλικίες παιδιών 6-12
ΤΟ Brain the Game αποτελεί εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, καθώς η εκπαίδευση που
παρέχεται, γίνεται με βάση το πώς λειτουργεί ο εγκέφαλος.
Στόχος του Brain the Game είναι να θέσει σε εφαρμογή την σχέση που αναπτύσσεται
μεταξύ εγκεφάλου και εκπαίδευσης, η οποία είναι βέβαιο πως είναι ικανή να αποφέρει
πλούσιους καρπούς.
Γνωρίζουμε πως βασικός σκοπός της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι η μάθηση. Η
εκπαιδευτική νευροεπιστήμη, μέσα από την μελέτη των εγκεφαλικών λειτουργιών που
κάνουν δυνατή την μνήμη και την μάθηση, μπορεί να συμβάλλει αποτελεσματικά στην
διαδικασία της μάθησης.
Μεγάλη σημασία για τον εγκέφαλο έχει η πρόκληση της ηλεκτρικής εκκένωσης που
ονομάζεται «περιέργεια» δηλαδή το να είναι άξιο προσοχής αυτό που διδάσκεται.
Γι αυτόν τον λόγο η περιέργεια θεωρείται κλειδί το «κλειδί» της προσοχής και κατ’επέκταση
της μάθησης, της απομνημόνευσης.
Με βάση τα παραπάνω, ό,τι νιώθουμε, ο,τι σκεφτόμαστε, ό,τι μαθαίνουμε, ό,τι
απομνημονεύουμε και εκφράζουμε μέσω της συμπεριφοράς μας και των λόγων μας είναι
έκφραση της λειτουργίας του εγκεφάλου μας σε αλληλεπίδραση με το σώμα μας τόσο από
την βιοχημική άποψη όσο και από την άποψη του οικογενειακού και κοινωνικού
περιβάλλοντος.
Το παραμύθι , η κίνηση και το φυσικό περιβάλλον είναι τα εφαλτήρια που θέτουν σε μια
υγιή βάση τον εγκέφαλο για να λειτουργήσει και να μάθει.
Το παιδί ερχόμενο στον χώρο του Brain the Game έρχεται αρχικά σε επαφή με το φυσικό
περιβάλλον όπου η θέαση της φύσης, η σωστή θερμοκρασία, το φυσικό άπλετο φως και η
ησυχία είναι οι προϋποθέσεις για να μπει ο εγκέφαλος σε κατάσταση ηρεμίας και
συγκέντρωσης.
Έπειτα, στο παιδί παρέχεται χώρος γυμναστηρίου ο οποίος λειτουργεί πριν την έναρξη
προετοιμασίας μαθημάτων και δίνει την δυνατότητα στο παιδί να χαλαρώσει και
ταυτόχρονα να εκτονωθεί από την πίεση της ημέρας.
Από έρευνες επιστημόνων των τελευταίων ετών γνωρίζουμε πως η άσκηση βοηθά
πολύπλευρα τον εγκέφαλο:
-βελτιώνει την μνήμη (βοηθά τον ιππόκαμπο του εγκεφάλου να αναπτυχθεί),
-αυξάνει τα επίπεδα συγκέντρωσης,
-αντιμετωπίζει το άγχος (εκκρίνει τις ενδορφίνες-ορμόνες) και σταματά να παράγει κακές
σκέψεις,
-βοηθά στην νευροπλαστικότητα του εγκεφάλου, δηλαδή την ικανότητα να απορροφά
καινούριες πληροφορίες,
-διευκολύνει την καλύτερη ροή στα αιμοφόρα αγγεία και λειτουργεί καλύτερα ο
εγκέφαλος,
-κάνει τον άνθρωπο να έχει ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου.
Τέλος, το παιδί έχει μια πληθώρα επιλογών από παραμύθια και πνευματικά παιχνίδια στην
διάθεση του ώστε να αρχίσει να λειτουργεί εκ νέου τις νοητικές του λειτουργίες που είναι
χρήσιμες για την προετοιμασία των μαθημάτων.
Άλλωστε, ο στόχος του Μελετητηρίου Δημοτικού δεν είναι η απλή διεκπεραίωση των
υποχρεώσεων του μαθητή προς το σχολείο αλλά η εμπέδωση της ύλης, η αφομοίωση
γνώσεων και η απόκτηση της δεξιότητας της διαχείρισης του χρόνου , ώστε να μάθουν τα
παιδιά να αφιερώνουν ποιοτικά τον υπολειπόμενο χρόνο που έχουν σε δραστηριότητες της
επιλογή τους.
- Δώρο 1 σεμινάριο γονεικότητας/μήνα
- Δώρο βιβλίο εξάσκησης γνωστικών δεξιοτήτων ανάλογα την ηλικία
Τμήμα Μελετητηρίου
- Α' τμήμα: 14:00 - 16:00
- Β' τμήμα: 16:15 - 18:15
Δευτέρα - Παρασκευή
- Καθημερινά 2 ώρες
- Συμμετοχή σε απογευματινό τμήμα BtG 1 φορά/εβδομάδα
220€
ανά μήνα
- Καθημερινά 2 ώρες
- Συμμετοχή σε απογευματινό τμήμα BtG 1 φορά/εβδομάδα
250€
ανά μήνα
- 3 φορές/εβδομάδα (6 ώρες συνολικά)
- Συμμετοχή σε απογευματινό τμήμα BtG 1 φορά/εβδομάδα
190€
ανά μήνα
- 3 φορές/εβδομάδα (6 ώρες συνολικά)
- Συμμετοχή σε απογευματινό τμήμα BtG 1 φορά/εβδομάδα
220€
ανά μήνα
Δραστηριότητες για το
Δεξί Ημισφαίριο
Α) παραμύθι: ωφελεί συναισθηματικά και γλωσσικά το παιδί
Β) με βάση το παραμύθι, φτιάχνουμε τραγουδάκι (αν δεν υπάρχει), το οποίο
γράφουμε(για παιδιά δημοτικού). Παιδιά προσχολικής ηλικίας γράφουν ένα
κομμάτι με την βοήθεια την δική μου ή του γονέα.
Γ) Ανάλογα την ηλικία κάνουμε γραμματικές ασκήσεις, συντακτικές ασκήσεις και
μαθηματικές ασκήσεις. Έτσι προάγεται η λογικομαθηματική σκέψη ταυτόχρονα
με την γλωσσική ανάπτυξη.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: η δημιουργία συνάψεων που αφορούν τα μαθηματικά και την
γλώσσα δημιουργούνται μέχρι τα 6 χρόνια.
Δραστηριότητες για το
Δεξί Ημισφαίριο
Α) δραματοποίηση παραμυθιού: στηρίζεται συγκεκριμένα στο θέμα του
παραμυθιού και προάγει την δημιουργικότητα και την προφορική έκφραση των
παιδιών.
Β) κουκλοθέατρο: στηρίζεται συγκεκριμένα στο θέμα του παραμυθιού και
γίνεται άριστο μέσο γλωσσικής καλλιέργειας. Συνδυάζει κινητικές και γλωσσικές
δραστηριότητες και οδηγεί σε πλούσια δημιουργική έκφραση και των δειλών
παιδιών. Βοηθά στην κοινωνικοποίηση και τονώνει το θάρρος. Τέλος, προάγει
την αξία της συνεργασίας, της χαράς, της δημιουργίας και φτιάχνει αισιόδοξους
ανθρώπους.
Γ)κατασκευές & ζωγραφική: με την επαφή σε διάφορα υλικά π.χ. πηλό,
πλαστελίνη ενεργοποιεί τις αισθήσεις. Τα παιδιά χρησιμοποιούν όλες τους τις
αισθήσεις για να γνωρίσουν τον κόσμο. Με αυτόν τον τρόπο, βοηθιέται η
γνωστική τους ανάπτυξη και ενεργοποιούνται εγκεφαλικές συνάψεις που
ενεργοποιούν μαθησιακά το παιδί.